اعلام آمادگی جهت ارائه مشاوره به سازمان­ها و شرکت­ها

 بدین وسیله آمادگی خود را جهت مشارکت و ارائه مشاوره در پروسه ارزیابی و انتخاب سیستم مدیریت فرایندها (BPMS) به سازمانهایی که درشرف پروسه خرید هستند، اعلام می­نمایم.

موفق و موید باشید.

در صورتیکه سئوالی داشتید با من تماس بگیرید

ali.akbari.bpms@gmail.com




نوشته شده توسط علی اکبری :

پاسخگویی سریع به سئوالات دوستان
دوستان عزیزم سلام

وقت بخیر

خوشحال میشم در خدمت عزیزانی باشم که سئوالاتی دارند و یا احیاناً نیاز به راهنمایی دارند.  اما اگر سریع می خواهند به پاسخشون برسند، بصورت پیغام خصوصی، شماره تماسشون رو بگذارند تا باهاشون تماس بگیرم. در ضمن اسم سازمان یا شرکتشون رو هم مطرح بفرمایند و مختصر توضیحی در مورد نیازمندی هاشون بگویند تا حساب شده تر پاسخ به سئوالاتشون رو بدم

موفق و مویید باشید


برچسب ها : پاسخ به سئوالات در مورد BPMS, راهنمایی در مورد BPMS, انتخاب BPMS مناسب


نوشته شده توسط علی اکبری :

پاسخ به برخی از سئوالات دوستان-3

دوستان فرموده بودند:

"اولاً شركت ايرانسل Global رو پياده كرده-این موضوع را در جواب سئوال من در پست "

دو عامل اصلی موفقیت یا شکست پروژه­‌های BPMS مطرح فرموده بودند که اونجا گفته بودم

Global 360 یا Intalio دو تا محصولات خوب BPMS تو دنیا هستند.  آیا کسی نمونه موفق پیاده‌سازی شده تو کشور خودمون رو در مورد این دو تا سیستم خوب داره؟؟ لطفا بگه.

دوست عزیزم گفته بود ثانياً Global ابزاريه واسه شركتهاي Enterprise نه يه شركت درپيت با 2 نفر نيروي IT معمولي. يعني اينكه شركتي مثل ايرانسل چون نيازش پيچيده تره پس بايد ابزار قوي تري هم داشته باشه تا جواب گوي كارش باشه. شركتهاي كوچكتر با دانش IT كمتر هم بهتر برن سراغ ابزارهايي كه User Friendly  تر باشن.

سوماً اينكه علت استقبال كم از Global در ايران قيمت بالاي اونه كه كمتر شركتي جرات ميكنه بخرتش"

در پاسخ به فرمایش این دوست خوبم باید نکات زیر رو بگم:


برچسب ها : Global 360, پیاده سازی Global توسط ایرانسل
ادامه مطلب



نوشته شده توسط علی اکبری :

پاسخ به برخی از سئوالات دوستان-2
دوستان فرموده بودند:

"سلام
با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارید، می تونید نرم افزارهای مطرح در زمینه BPMS در ایران رو معرفی کنید"

با توجه به اینکه خیلی مقدور نیست که از شرکت­های داخلی اسم ببرم، سعی می کنم بطور غیر مستقیم به این سئوال شما پاسخ بدم. روشم برای پاسخ به سئوال شما حذف گزینه است. یعنی سعی می کنم از این جامعه آماری بزرگی که تو حوزه  BPMS وجود دارد، بخش­هایی اش رو حذف کنم تا به جامعه هدف کوچکتری برسیم تا بتونیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

قبلا تو پست "می گن خودمون نوشتیم"، اشاره کردم که نوشتن BPMS کار خیلی آسونی نیست و یه شرکت ایرانی بسیار بعیده که از پس اینکار بر بیاد. اگر هم بخواد که از پس اینکار بر بیاد، هزینه های بسیار بالایی رو باید متحمل بشه. در نتیجه منطقی نیست چرخ رو دوباره اختراع کرد.

در نتیجه می مونه BPMS های خارجی. از طرفی تو پست "دقت کنید رکب نخورید" هم اشاره کردم که همه چیز تو محصول خوب خلاصه نمی شه و عوامل دیگری در موفقیت پروژه­های BPMS دخیل هستند و مثال شرکت SAP رو زدم. اشاره کردم و گفتم که توان اجرایی داشتن و تخصص و تجربه داشتن 2 عامل فوق العاده مهم هستند. گفته شد که از کجا بفهمیم شرکت فروشنده BPMS توان اجرایی خوبی داره؟؟ گفتم که از اون شرکت بخواهید یه لیست ده‌تایی از مشتریانش بهتون بده. به همین راحتی شما می­تونید خیلی از گزینه­ها رو حذف کنید. ولی با اون لیست 10 تایی حتما تماس داشته باشید.

همین جا از شرکت­های فناوری اطلاعاتی که تو این جامعه قرار نمی­گیرند، دعوت می­کنم که با بنده جلسه ای داشته باشند تا اگر استدلال­هایی خلاف مباحث بنده دارند مطرح کنند تا در صورت صحت، اطلاع رسانی کنم.




نوشته شده توسط علی اکبری :

پاسخ به سئوالات برخی از دوستان

دوستان عزیزم برخی سئوالات رو پرسیده بودند و برخی نقدها رو مطرح فرموده بودند که ان شا الله به اونها در قالب پست پاسخ خواهم داد.

دوست عزیزی فرموده بودند:

" سلام دوست عزیز من با کلیه حرفهای شما موافقم ویک نکته دیگه بهش اضافه می کنم میزان بلوغ فناوری اطلاعات در سازمان مشتری هست.
به سختی تو سازمانی که هنوز سیستمهای مبتنی بر گردشکار ندارند بیایم در مورده BPMSبا هاشون صحبت کنیم
شرکت ما تجربه موفقی توی حوزه سیستم مدیریت گردشکار داشته و اونهم روی شیرپوینت و به نظر من شیرپوینت ابزار بسیار خوبی است به دو دلیل
  شیرپوینت بیشتر از یک سیستم مدیریت گردشکار هست، همینکه کارتابل را پشتیبانی میکنه ارزش افزوده بالایی است و همچنین ساز و کار های اتصال برای داده
 
اکثر bpmsهای بزرگ دنیا با sharepoint یکپارچگی دارند
اما به هر حال نیازمند مهندس نرم افزار هست که اگر نسبی قضیه را ببینیم شاید نکته مثبتی هم باشه.
یک نکته هم در آخر اضافه کنم bpm بدون soa چیز به درد بخوری نیست و bpms ها application generator نیستند مگر اینکه بر روی application server های مبتنی بر soa پیاده سازی شده باشند."

در پاسخ و تکمیل صحبت­های این دوست عزیزم باید عرض کنم که sharepoint ابزار بسیار خوبی است برای کاربردهایی مثل مدیریت مستندات و تعامل است اما برای بحث گردش کار و فرایندهاش باید بصورت کلی به چند تا نکته اشاره کنم:


برچسب ها : پاسخ به سئوال در مورد BPMS, تفاوت BPMS با sharepoint
ادامه مطلب



نوشته شده توسط علی اکبری :